یک سال آموزش ابتدایی با کیفیت بالا نتایج را برای نوزادان با درآمد کم بهبود میبخشد . این برنامه , شامل اجزای خاصی است که ممکن است به توسعه مثبت کودکان از خانوادههای کمدرآمد کمک کند .
سهم : داستان کامل کودکان خانوادههای کمدرآمد در معرض خطر اساسی از نظر مهارتهای اجتماعی - عاطفی و تحصیلی آنها در ورود به مدرسه است , که کمتر از نیمی از آنها آماده مدرسه در سنین پایین هستند . مطالعه جدیدی نشان دادهاست که نوزادان و نوپا از خانوادههای کمدرآمد که در یک برنامه آموزش ابتدایی با کیفیت بالا شرکت کردهاند , پس از یک سال از کودکانی که در برنامه شرکت نمیکنند , در مهارتهای زبانی و اجتماعی بهتر عمل میکنند .
این مطالعه در ژورنال توسعه کودکان دیده میشود . این دانشگاه براساس تحقیقات انجامشده در دانشگاه کارولینای شمالی , دانشگاه شیکاگو , دانشگاه اوکلاهوما , دانشگاه علوم پزشکی نبراسکا و دانشگاه ویسکانسین - میلواکی انجام شدهاست .
فقر در میان کودکان | ریسک حملات انتحاری | درتلره درمان | بررسی عوامل عصبی | رفتار نژادی دانش آموزان | خطرات اختلال روانی |
شرکت کنندگان پس از یک سال شرکت در برنامه مورد ارزیابی قرار گرفتند . کودکانی که در این برنامه شرکت داشتند , مهارتهای زبانی بهتری , رفتارهای مشکل کمتر , و تعاملات مثبت بیشتری با والدین خود داشتند .
یک دانشمند ارشد تحقیقاتی در موسسه توسعه کودک فرانک گراهام در دانشگاه کارولینای شمالی در دانشگاه کارولینای شمالی که این تحقیق را رهبری میکرد , میگوید : " نتایج ما بسیار مهم هستند زیرا شواهد بیشتری ارائه میدهند که فراهم کردن تجربیات غنی را در اوایل زندگی ارائه میکنند . "
برنامه آموزش و پرورش برای کودکان یک برنامه آموزش ابتدایی برای کودکان از ۴ هفته تا ۴ سال است که در مدارس غیرانتفاعی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت میکند . این برنامه برای کاهش شکاف بین کودکان خانوادههای کمدرآمد و افراد دارای منافع اقتصادی بیشتر طراحی شدهاست . این برنامه خدمات جامع و جامع را ارائه میکند که شامل غنیسازی تجربیات آموزشی , در کلاسهای کودکان نوپای کودکان پیشدبستانی و بزرگسالان میشود .
هدف همچنین ایجاد مشارکت قوی بین خانوادهها و مدارس در دوران کودکی است . دوناجین m . برایانت , سرپرست این تحقیق و همچنین یک دانشمند ارشد تحقیقاتی در موسسه توسعه کودکان فرانک گراهام در دانشگاه هاروارد . بریانت میگوید این ممکن است به دلیل حمایت خانواده و فرصتهایی برای درگیری والدین در مدارس باشد .
محققان به طور تصادفی در دو مدرسه ( در شیکاگو , میلواکی , دو مدرسه در ماها , و تولسا ) به طور تصادفی به دو نوزاد و نوپا اختصاص داده شدند . حدود نیمی از کودکان آمریکایی آفریقاییتبار و حدود یک سوم اسپانیایی بودند . یک سال بعد , آنها مهارتهای زبانی کودکان را اندازهگیری کردند, آنها را مشاهده کردند که با مراقبین اصلی خود ( معمولا مادران ) بازی میکردند و از والدین خواسته بودند تا مهارتهای اجتماعی و عاطفی فرزندانشان را افزایش دهند .
تفاوت بین کودکانی که در مطالعه قبلی شرکت داشتند و کودکانی که شرکت نکردند بزرگتر از تفاوت مشاهدهشده در مطالعات قبلی در برنامههای مشابه بودند .
نقش شگفت انگیز موش | سنسور فعالیت تحرکی | استدلال جدید مدارس | بیماری التهاب روده | اهمیت تربیت کودک از دیدگاه قرآن | درمان کم خوابی و مشکلات ناشی از آن |