محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 16
  • بازدید کل : 10724

هورمون عشق


آزمایش‌ها بالینی در حال بررسی این هستند که آیا اکسی‌توسین که گاهی " هورمون عشق " برای نقش خود در ارتباط دوستانه و اجتماعی نامیده می‌شود ، دارای پتانسیل درمانی برای اضطراب ، افسردگی و اختلال استرس پس از حادثه می‌باشد . تحقیقات جدید توسط ذهن شناسان رفتاری ، مایکل Steinman ، برایان Trainor و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس حاکی از آن است که اکسی‌توسین می‌تواند اثرات متفاوتی در مردان و زنان داشته باشد - و در برخی شرایط ممکن است این هورمون اضطراب را تحریک کند .
در یک سری آزمایش‌ها در دانشکده روان‌شناسی دیویس دیویس ، گروه دوزهای اکسی‌توسین را با اسپری بینی به موش‌های نر و مرد اجرا کردند . برخی از موش‌ها توسط یک موش مهاجم مورد تهدید قرار گرفتند ، تجربه‌ای که انگیزه را کاهش می‌دهد تا با موش‌های ناآشنا ارتباط برقرار کند. مطابق با مطالعات قبلی ، اکسی‌توسین انگیزه تعامل اجتماعی را با تاکید بیشتر افزایش می‌دهد .
با این حال ، در مورد زنان تاکید شده، اکسی‌توسین هیچ تاثیری نداشته است. هنگامی که زنان non ، اکسی‌توسین را دریافت، انگیزه اجتماعی کاهش یافت . این اثر اکسی‌توسین ، شبیه به اثر استرس اجتماعی است .
Trainor ، استادیار روانشناسی ، می‌گوید : " کاهش انگیزه اجتماعی می‌تواند بخشی از یک سندرم افسردگی مانند باشد ."
همکاران و همکاران تفاوت‌های مهمی در چگونگی تاثیر استرس در تولید اکسی‌توسین یافتند . بعد از استرس ، سلول‌های عصبی در مغز بیشتر اکسی‌توسین را در ماده تولید می‌کنند ، اما نه در مردان . Steinman از یک مارکر مولکولی استفاده کردند تا نشان دهند که این سلول‌های تولید اکسی‌توسین در زنانی که استرس دارند بیشتر فعال هستند . Steinman می‌گوید : " این کار ممکن است به توضیح این موضوع کمک کند که چرا اسپری تو باعث می‌شود که زنان از برخورد اجتماعی اجتناب کنند ، اگرچه آن‌ها استرس اجتماعی را تجربه نکرده اند."
مطالعات بالینی دریافته اند که زنان مبتلا به افسردگی و اختلال استرس، سطح اکسی‌توسین را بالا برده‌اند . معمولا ً این نتیجه منعکس‌کننده یک محرک افزایش برای حمایت اجتماعی بوده‌است . نتایج of و همکارانش یک احتمال جایگزین را پیشنهاد می‌کنند .
نتایج ما نشان می‌دهد که زنان استرس اجتماعی را کاهش داده و اکسی‌توسین را افزایش داده‌اند . Its ممکن است که اکسی‌توسین ممکن است به سندروم افسردگی مانند در زنان کمک کند ، و می‌گوید : " اگر درست باشد ، مانع عمل اکسی‌توسین می‌تواند مزایای پیش‌بینی‌نشده داشته باشد .
محیط اطراف نیز تاثیرات اکسی‌توسین را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . اگر موش‌ها در یک قفس خانگی آشنا به جای یک محیط جدید مورد آزمایش قرار گرفتند ، oxytocin رفتار مربوط به استرس را در مردان و زنان کاهش داد . این یافته نشان می‌دهد که اثرات اکسی‌توسین به این بستگی دارد که محیط آشنا یا ناآشنا باشد .
Trainor گفت که یافته‌های his برای مطالعات در مورد استفاده از oxytocin به عنوان درمانی برای درمان وجود دارد ، اما بیشتر مطالعات بالینی در مورد اکسی‌توسین به عنوان درمان افسردگی یا اضطراب تنها مردان را در بر می‌گیرد . اثر اکسی‌توسین می‌تواند متفاوت باشد اگر توسط یک فرد ناآشنا و یا توسط فردی که بیمار رابطه شخصی دارد ، اداره شود .
نویسندگان این مقاله نوشتند : " مطالعه ما ، اولین نمایش تاثیر of آزاد شده neuropeptide Y در محتوای استراتژی عالی و پلاستیسیته دراز مدت در پاسخ به تحریک با یک قطار spike ناشی از فیزیولوژیکی است . در حالی که هیچ تجربه آزمایشگاهی به طور کامل در شرایط ازمایشگاهی استفاده نمی‌شود ، این آزمایش‌ها یک گام به وضعیت فیزیولوژیکی نزدیک‌تر کرده و درک ما را از این که چگونه فعالیت پیچیده زمانی Y ، آزاد کردن Y را از neuropeptide Y - مثبت تنظیم می‌کند ، به ما نزدیک می‌کند .
علاوه بر این ، Dobrunz می‌گوید ، سنجش جدید او همچنین می‌تواند برای تشخیص اثرات انتشار Y endogenous در اختلالات عصبی و اختلالات عصبی در جایی که Y در آن دخیل است ، به کار رود . این شامل صرع ، افسردگی و شیزوفرنی می‌شود .

 

 

منبع سایت

  انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 121

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما